PRO Blogi | 3.1.2024

Miksi hääalan yritykselle on tärkeää näkyä netissä ja somessa?

Sonja Civil

tuottaja

Tässä blogipostauksessa kysymykseen vastaa Häät-lehden sekä Häät.fin tuottaja ja somevastaava sekä sisällöntuottaja Sonja Civil. Lisäksi Sonja on suht tuore vaimo, hääbloggaaja sekä itsekin hääalan yrittäjä. Nyt hän antaa 5 testattua vinkkiä hääyrityksen somekanavien käyttöön ja nettipresenssiin liittyen.

    

Yleisösi on somessa ja netissä

Suurin osa häitä suunnittelevista viettää päivittäin aikaa somessa, ja somesta tulee koko ajan tärkeämpi kanava hääideoiden sekä palveluntarjoajien ja hääalan yritysten hakemiseen! Myös suositukset sekä niin positiiviset kuin negatiiviset kokemukset yrityksistä ja palveluista leviävät somessa nopeasti.

1. Some hakukoneena

Instagramia ja Tiktokia käytetään nykyään myös paljon hakukoneena, ja monet hääparit käyvätkin ensin etsimässä kiinnostavan yrityksen tai palvelun somesta ennen kuin siirtyvät mahdollisesti nettisivuille! Kuitenkin, jos potentiaalinen asiakas huomaa esimerkiksi, että yriityksen somekanavaa ei ole päivitetty sitten vuoden 2022, hän saattaa ajatella, ettei yritys ole enää toiminnassa, ja siksi seuraava vinkki onkin:

2. Ajankohtaisuus

Nettisivut voivat näyttää suhteellisen ajantasaiselta, vaikka niitä ei olisi päivitetty viiteen vuoteen, mutta somesta näkee heti, jos sitä ei ole päivitetty pitkään aikaan. Some on siis armottomampi, mutta sitäkin tärkeämpi. Aktiivisella somekanavalla näytät vähintään sen, että yritys on toiminnassa ja käytettävissä potentiaalisen asiakkaan häihin.

3. Nettisivut

Jos yrityksellä ei ole lainkaan nettisivuja, ”käyntikortti” tuntuu puuttuvan. Palveluntarjoajia etsiessään useat haluavat kuitenkin nähdä myös nettisivun, vaikka somekanavat olisivatkin kunnossa. Siistien, nykyaikaisten nettisivujen olemassaolo antaa viime silauksen potentiaaliselle asiakkaalle: kotisivu luo uskottavuutta ja toimii myös virallisempana yhteydenottokanavana sekä kompaktina portfoliona.

4. Pick your battle

Älä ahnehdi liikaa vaan ota yksi somekanava kerrallaan haltuun. Valitse prioriteetiksi se, josta on eniten sinulle ja yrityksellesi hyötyä. Tee sen kanssa kunnolliset suunnitelmat ja toteuta ne, sekä jatka postaustahtia vastaisuudessakin. Ota uusi kanava käyttöön vasta sitten, kun tuntuu että hallitset edellisen! Esimerkiksi ensin Instagram, sitten Tiktok. Facebook-sivu on hyvä olla olemassa, jos lähdet sen avulla mukaan Facebookin hääaiheisiin ryhmiin. Palvelujen haussa Facebook ei enää juurikaan ole hääpareilla käytössä.

5. Häät.fi Hääpalvelut -hakemisto

Pidä huolta, että olet ainakin Häät.fi Hääpalvelut -hakemistossa, ja että yrityksesi tiedot ja kuvat ovat yrityssivullasi ajantasaiset! Katsothan myös, että kuvat näkyvät oikein ja olet kirjoittanut laajasti yrityksen tarjoamista palveluista. Muistathan päivittää myös somekanavasi näkymään yrityssivullasi.

Häät.fi Hääpalvelut -hakemisto on Suomen suosituin hääalan hakemisto ja luomalla sivun saat myös arvokkaan, kotisivuillesi osoittavan linkin. Perustasolla yrityssivu on maksuton, mutta voit moninkertaistaa yrityssivusi tehon ostamalla sivullesi mainostason Kulta.

Luo Häät PRO -tili ja Häät.fi Yrityssivu

Kirjaudu tilillesi

Kuva ylhäällä Unsplash / Ibrahim Boran

Häät PRO -tiimi auttaa löytämään oikeat keinot

Jos sinulle heräsi kysymyksiä tai ideoita nettipresenssisi parantamiseen Häät.fin tai Häät-somekanavien avulla, otathan yhteyttä! Mietitään miten voisimme tehdä tuloksia kustannustehokkaasti yhdessä.

Sonja Civil

tuottaja 050 3587166 sonja.civil@editus.fi